מהי אגירת חשמל בסוללות?

הסוללה היא מכשיר שאוגר אנרגיה חשמלית. היא מורכבת משתי אלקטרודות ואלקטרוליט. האלקטרודות הן הקתודה והאנודה, העשויות מחומרים שונים. כאשר חשמל זורם לתוך הסוללה, הוא נע דרך האלקטרוליט כדי ליצור תגובה כימית על אחת האלקטרודות הללו. תגובה זו מייצרת אלקטרונים שניתן להשתמש בהם כדי להפעיל מכשירים חשמליים.

סוללה היא מכשיר שאוגר אנרגיה חשמלית. הוא מורכב מתא סוללה (או סדרת תאים) הממיר אנרגיה כימית לחשמל. 

אגירת חשמל בסוללות של אורמש הוא מרכיב מפתח עבור מקורות אנרגיה מתחדשים כמו אנרגיה סולארית ורוח מכיוון שהם יכולים לאחסן חשמל שנוצר במהלך היום לשימוש בלילה או כאשר בחוץ מעונן. אגירת חשמל בסוללות גם עוזר לווסת את רשתות החשמל על ידי איזון ההיצע עם הביקוש ברשת.

אחסון חשמל בסוללות הוא תהליך אחסון חשמל לשימוש מאוחר יותר. סוללות מגיעות בצורות ובגדלים שונים, אך הנפוצות ביותר הן חומצה עופרת וליתיום-יון.

אגירת האנרגיה החשמלית בסוללות היא אחד המרכיבים החשובים ביותר למערכות אנרגיה מתחדשת.  אגירת חשמל הוא תהליך של אחסון חשמל לשימוש בזמן עתידי.

מהם היתרונות של סוללות במערכות אגירת חשמל?

הנה שלושה יתרונות מובהקים לביצוע אגירת חשמל בסוללות:

  1. מיותר:
  2.  ניתן להשתמש בסוללות כדי לספק חשמל כאשר אין סוג אחר של כוח זמין. זה שימושי במיוחד עבור איים או אזורים מרוחקים שבהם ייתכן שלא יהיה חשמל זמין כל הזמן.
  3. גמיש: 
  4. סוללות יכולות לאחסן מגוון רחב של סוגים שונים של חשמל, כולל אנרגיה סולארית, רוח והידרואלקטרית. מקורות מתחדשים אינם קבועים ולכן חשוב שתהיה מערכת גמישה שתוכל לנצל כל מקור שעשוי להיות זמין באותו זמן.
  5. זול: 

סוללות בדרך כלל זולות יותר מצורות אחסון אחרות מכיוון שהן לא דורשות כל כך הרבה חומרים או כמויות